در رسانه| ۴۵۵ طرح مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل - ایرنا - ۴۵۵ طرح شامل ۵۵ واحد مسکن، چهار خانه و مرکز نگهداری و مشاوره و ۳۹۶ طرح اشتغال مددجویان به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی (۳۰ تیر تا پنجم مردادماه) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح‌های بهزیستی از جمله واحدهای مسکن و اشتغال مددجویان، چهار واحد مسکن مددجویان و ۳۵ واحد اشتغالزایی برای جامعه هدف در شهرستان اصلاندوز، سه واحد مسکن و ۳۰ واحد اشتغال مددجویان در شهرستان سرعین، ۱۴۵ واحد مسکن و اشتغال جامعه هدف در شهرستان مشگین‌شهر و موارد مشابه در مناطق دیگر استان اردبیل با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل بهزیستی و مدیران شهرستان طی هفته جاری به بهره‌برداری رسید.

افتتاح گروه‌های همیار زنان سرپرست خانواده در شهرستان نیر، بازدید از مراکز توانبخشی معلولان، استقرار میز ارتباطات مردمی بهزیستی در شهرستان خلخال، دیدار مدیران با خانواده‌های زیرپوشش، دلجویی از مددجوی ضایعه نخاعی در شهرستان نیر، مساعدت مالی و موردی به برخی مددجویان، تجلیل از کارکنان و بازنشستگان بهزیستی از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت بهزیستی در استان اردبیل بود و در مناطق مختلف اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: این هفته به علت تقارن با ماه محرم با شعار "نهضت حسینی خدمت مردمی" پاسداشته می‌شود، در دولت سیزدهم اعتبارات این اداره کل افزایش یافته و سبب توسعه خدمات‌رسانی به جامعه هدف شده است.

حامد رضایی افزود: اعتبارات اداره کل بهزیستی استان اردبیل از پنج میلیارد ریال به ۱۱۰ میلیارد ریال در دولت شهید جمهور افزایش یافته و همچنین اعتبارات ابلاغی این اداره کل از ناحیه سازمان از ۹ میلیارد ریال به ۳۰ میلیارد ریال رسیده و در یک سال اخیر ۱۲۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی، شمار معلولان از ۵۰۰ نفر زیرپوشش به ۲ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده، کمک هزینه حق پرستاری ۶ برابر شده و با رشد ۶۷ درصدی اعتبارات معاونت توانبخشی، پشت نوبت دریافت خدمات مربوطه و همچنین پشت نوبت دریافت مستمری در استان اردبیل حذف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرد و افزود: ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 113671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد